mission-3568221_1920

Om Salgsguiden

Salgsguiden.dk skal være den ultimative hjælp til telefonsælgere, servicemedarbejdere og virksomheder, som ønsker at blive gode til at sælge på den rette måde over telefonen og på samme tid vedligeholde en god relation til kunderne.


Historien bag Salgsguiden.dk

Hvis man  arbejder med  eller tidligere har beskæftiget sig med telefonsalg, så kan læseren sandsynligvis “nikke godkendende” til, at der ikke er så meget hjælp at hente i telesalg branchen som ny telesælger. I langt de fleste tilfælde, skal sælgeren selv finde ud af,  hvordan man sælger.

Ofte består  salgstræning blot i oplæring af virksomhedens produkter,  som sælgeren skal afsætte gennem telefonsalg. De tips og tricks til telesalg, som man lærer, er viden, som andre telefonsælgere bidrager med. De bedste salgstricks er dog ikke viden, som topsælgerne deler ud af, da de herved risikerer at deres kollegaer sælger mere end dem.

Salgsguiden.dk har dog været i stand til at indsamle mange af disse tips og tricks til telefonsalg, som topsælgerne ikke frivilligt giver fra sig. Det har dog også taget nogle år før, der var nok tricks til  en hel e-bog.

Det gik dog hurtigt op for forfatteren af Salgsguiden, at en enkelt bog omkring tips og tricks til telesalg ikke var nok til at dække salgsbranchen. Sælgeren skal også have viden  om,  hvordan man håndterer indsigelser, hvis kunden ønsker at annullere sit køb. Og hvad med den daglige stress, som præger telefonsælgernes hverdage. Det skal de også lære at håndtere. Og bare at finde et godt arbejde i salgsbranchen kan være svært nok i sig selv.

Inden længe var der materiale nok til  at en hel bogserie.
Formålet med salgsguiden.dk er at give god salgsvejledning til uerfarne, nye og middelmådige sælgere, som ønsker at nå til tops  i salgsbranchen.


Drop selvproklamerede "salgseksperter"

Der findes en del salgsrådgivere og foredragsholdere, som prøver at brande sig selv som salgseksperter. Mange af dem kan man komme til kursus hos eller booke til et seminar til dyre priser. Ofte har disse “eksperter” dog ikke den salgsmæssige erfaring eller resultater til at bakke sin titel op med.

Det materiale, som mange af disse rådgivere og foredragsholdere underviser i, svarer på ingen måde til den pris, man har betalt for undervisningen. De “hjemmelavede” salgsskabeloner, som der ofte deles ud til seminarer og lignende, kommer som regel uden tips og tricks til samtalen, men er blot en overfladisk forklaring på et salgsopkald.

Ofte kan man finde nogenlunde det samme undervisningsmateriale på youtube, hvis man “surfer” lidt rundt på kanalen. Her kan man  sandsynligvis finde bedre hjælp, da der er nok videoer at tage fra.
Problemet med disse videoer er, at de som regel også blot kommer med generaliseringer i salgsbranchen.


Salg er et nobelt erhverv!

De fleste mennesker har ikke god forståelse for, hvad salg egentligt drejer sig om. De tror blot, at det omhandler køb og salg af produkter. Sandheden er, at salg eksisterer i mere eller mindre grad i de fleste interaktioner, man har med andre.
Mange opfatter salg som noget negativt, men sandheden er,  at verden ville stå stille uden salg. Store virksomheder som Microsoft og Apple, ville slet ikke eksistere, hvis Bill Gates og Steve Jobs ikke havde forståelse for salg. Begge Personer er meget anerkendte for deres fantastiske evner til at indflyde andre mennesker. Salg er en essentiel del for fremgang, da det er bindingsleddet mellem to organisationer. Et samarbejde kan ikke starte uden et ”salg” først træder i kraft. Et salg behøver ikke nødvendigvis at inkludere et produkt, men kan lige så vel være en vision eller en holdning, som netop er grundlaget for et godt samarbejde mellem forskellige parter .
I bund og grund handler salg om at indflyde eller at overtale den anden part, som man er i dialog med.

error: Content is protected !!